2010-12-01

Iiiiiiiiii....!

Igar fick jag veta att det blir kejsarsnitt redan pa mandag. Iiiiiiii! Sa snart! Det fanns lediga operationstider 6:e eller 17:e december och läkaren hade en magkänsla som sa att vi inte skulle vänta till 17:e om jag inte vill riskera ett akutsnitt igen. Jag tycker viserligen att det är bra att lillebror slipper fylla ar dagarna precis före julafton, men a andra sidan är "beräknat förlossningsdatum" fortfarande lite oklart. Tyska läkarna menar att det är 4 januari och de schweiziska läkarna att det är 27 december. Ska man ga efter tyskarna blir det ju alltsa snitt nästan en manaad för tidigt. Inte sa bra egentligen, men jag protesterade inte mot det föreslagna datumet sa nu är det sa. Fem dagar kvar! Oj!

7 kommentarer:

Vicky sa...

Oj! Jag förstår att det ändå känns skönt att det kommer bli så snart. Och du, Lycka Till nu - snart har ni bebisen hos er :)

Annina sa...

LYCKA TILL!
Jag håller på att dö av nyfikenhet vad lillebror ska heta? Jag sätter 1 guldpeng på Lorenz! Eller stavas det Lorentz? Min teori: ni gillar Moritz men bor för nära skidorten, ni gillar tvåstaviga namn... Det ska funka på svenska, italienska och internationellt... Tam-tam-tam... :)

Emmama sa...

Men vad spännande!!! :) Grattis i förskott!

Sofia sa...

Hej och hå!!! Snart trebarnsmamma, VÄLDIGT snart;) Massor med lycka till, jag kommer att tänka på er hur mycket som helst!!!!! Kram

Mikaela de Ville sa...

Men shit vad SPÄNNANDE!!! Tänk, snart är ni trebarnsföräldrar! Galet nyfiken på namnet jag med!

Martina sa...

Lycka till! Hoppas allt kommer att ga jättebra. Men det är ju n°3 sa du har ju vanan inne!

Maria sa...

Lycka till vännen!!! Tänka sig att du är trebarnsmor på måndag, helt underbart:).

KRAM