2010-08-14

Jag tänkte måla...

Barnrummen har snedtak, rätt låga sådana i ett hörn av varje rum, så jag tänkte ha randiga väggar där för en högre känsla. Tyvärr hittade jag inga snygga tapeter, så jag bestämde mig för att måla ränder istället. Igår var jag och köpte färg, maskeringstejp, roller osv. För en liten stund sedan började jag energiskt tejpa ränder på väggarna. Efter en liten stund skulle jag lossna på en remsa för den hade kommit lite snett. Då lossnar färgen. Den vita färgen. Den som skulle sitta mellan mina målade ränder. Skit, skit, skit. Snabbt bort med allt jag tejpat! Och visst försvann det mer färg. Jaha. Vad gör jag nu då? Maskeringstejpen skulle man kunna ta bort enkelt och utan problem i upp till 12 timmar. Det dröjde inte fem minuter innan den plockade med sig färgen! Kan man använda schabloner som är randiga tro? Som inte sitter lika hårt fast som tejp? Finns det sådana som räcker till stora väggpartier?
Gah! Jag som var så sugen på att måla lite... :-(

2 kommentarer:

Martina sa...

Det var LÄNGE sen jag var inne pa din blogg. Ser att ni har flyttat nu. Hur har det gatt? Kanske för tidigt för att kunna säga om ni trivs eller ej.
Jag var i Lugano en gang för väldigt länge sen, tyckte det var jättefint. Men visst, det är ju inte alls samma sak som att bo där.
Lycka till!
Kramar

Gunilla sa...

egrogvLider med dig och målningen - själv har jag ju fått en hel del färg på fingrarna i sommar... Hoppas du slipper skrapa och måla om! :-/