2010-06-03

Tillbaka

Nu är hela familjen tillbaka efter drygt två veckor på resande fot. Marco var i Peru och fotade medan jag och barnen var i Sverige. Olika faller ödets lotter... ;-)

Ur Axels perspektiv hade vi Den Perfekta Resan. Förutom att vi bodde hos älskade mormor och morfar så träffade vi naturligtvis hjälten morbror Marcus, kusin Vendela, gamlamormor, gamlafarfar, kompis David och mina kompisar med deras barn. Dessutom hann vi med Legoland på vägen, en tvådagarstur till Astrid Lindgrens värld (som var den absoluta höjdpunkten), Bushuset i Göteborg och djurparken i Borås. Aktiva veckor alltså.

Vi tog biltåget från München till Hamburg och körde sedan genom Danmark och Sverige. Jag undrade innan hur det skulle gå att resa ensam med två barn på det sättet, men det gick verkligen fantastiskt bra. Axel tyckte det var jättespännande att sova på tåget och båda barnen sov gott hela natten. Lite bökigt är det naturligtvis med en bil som ska lastas på tåget, två trötta barn och nattväska som ska lyftas upp på tåget, ut ur bilen på färjan, in igen, ut på nästa färja osv. Men jag kan nog tänka mig att göra om det igen. Fördelen är ju att man kan ta med sig massa saker hem igen efterssom man inte är begränsad till en resväska. 200 liter välling, kilovis svenska böcker och mängder av fiskbullar bland annat...

Själv njöt jag oerhört av att få träffa mina vänner igen. Det känns tråkigt och sorgligt att det blir så sällan. För några (okej, sju är det visst nu) år sedan umgicks vi och träffades så gott som varje dag. Jag saknar det!!!

8 kommentarer:

Annina sa...

Hej och tack för din skrämmande kommentar om min kurs... ;o) Jag raderade just hela inlägget! Men inte därför, men eleven är så duktig så det skulle inte förvåna mig om hon hittade bloggen och det skulle vara onödigt.
Kul att du är tillbaka! Är det packning som gäller nu eller?
Kram A

Sofia sa...

Är det HÄR du har varit!!! Låter härligt. Förstår att det kan kännas lite vemodigt det där med vännerna...
Kram

Mikaela de Ville sa...

Åh vad härligt att ha dig tillbaka här i cyberspace! Och vilka underbara veckor du verkar haft, men som sagt, vemodigt det där med vännerna.
Kram!

Anna sa...

Såå mysigt och roligt att träffas efter en evighet. David pratar redan om när vi ska åka hem till Axel och titta på Smurfar..

Vicky sa...

Vad härligt ni har haft det!

Jag har med tagit biltåget från Alexandria till Hamburg en gång själv med barn. Det gick väldigt smidigt, men när jag reser på högsäsong så blir det alldeles för dyrt tyvärr - då får sambon följa med på bilresan och flyga hem sen.

Snart går flyttlasset, eller?

Gunilla sa...

Visst blir man tuffare för varje sån strapats?

Lite avis på Peru må jag säga - måste ju vara fantastiskt att få se såna landskap!

Martina sa...

Mysigt med semester i Sverige! Jag ska vara hela juli i Sverige - längtar!

Har varit dalig pa att läsa din blogg sista tiden, dags att ta upp det igen.

Kram

Maria sa...

Så skönt att ha dig tillbaka! Är imponerad över din långa resa med två små barn i bilen, supermamman:).

KRAMAR