2010-11-14

Sagt av Axel

- När jag blir stor ska jag bli en man. En pappa.
- Ja, det kan du bli. Hur många barn vill du ha då?
- Tre! En Axel, en Clara och en Sixten. (I Axels värld kommer det snart en Sixten, men det blir något annat namn på lillebror.)
- Jaså. Men det finns ju redan en Axel och Clara?
- Jaaaa... Då får de heta Fru Olsson, Tjuppelitjupp och Plupp.
- Jaha, ja det var ju bra namn. Vem ska vara mamma till barnen då?

Här väntade jag mig namnet på någon tjejkompis, men får istället en blick som fullständig idiotförklarar hans mor och ett självklart:

- Du, förstås!

3 kommentarer:

Marlene sa...

Ha, ha, ha! Va gulligt sagt!

Martina sa...

Saklart!

Emma ska helt säkert gifta sig med sin pappa när hon blir stor! Att han redan rakar vara gift med mig och att han är hennes pappa, det är bara sma detaljer...

Mikaela de Ville sa...

Söta! Fina namn förresten, kanske något ni kan använda sen?! ;o)