2010-11-25

Svenska lekgruppen

Veckans aktivitet på svenska lekgruppen blev bak av chokladbollar och "pan de pepe". (Är det korrekt? De liknar ialla fall pepparkakor, men är tjockare, mjuka innuti och har en starkare kryddning.) Atta nöjda barn kavlade, tryckte ut figurer, rullade bollar och provsmakade en hel del. Alla nöjda, alla glada. Och det bästa av allt; Vi fick med oss en liten fin påse med kakor och en burk med chokladbollar hem. Jag hoppas att Axel har glömt bort de där chokladbollarna - för de finns inte längre... (Ja, men vadårå!?!? Jag är ju graviiiiid! Och jag hade faktiskt ocksa hjälpt till!)

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hihi, mer chokladbollar åt gravida!! Det är väl det minsta man kan begära ;)

Marlene sa...

Ja, visst blev det lyckat! Jag hoppas jag har nàgra chokladbollar kvar hemma i kylen när jag kommer hem ikväll. Barnen nàr inte upp i kylen som tur var :-)

Panpepato heter kakorna pà italienska.

Emmama sa...

Jamen det klart de var dina mer än hans... ;)