2011-12-17

Storebror och lillebror

Jag var hos barnläkaren med Axel och Oscar. Båda skulle vaccineras och Oscar skulle även på 1-årskontroll. Axel var först ut och blev lite förnärmad över att det gick så fort så han inte ens hann hålla mig i handen. Oscar mättes till 77,5 cm och vägdes till 9,2 kilo. Därefter var det dags för två sprutor och slutligen ett blodprov i fingret för att kontrollera järn etc. Nu hade Oscar dock fått nog och började gråta hejdlöst, som man väl kanske kan räkna med. Men plötsligt ser jag att Axel, en bit bort i rummet, blir alldeles röd om kinderna och blank i ögonen innan han slänger sig fram över en stol och börjar gråta! DET ÄR JU MIN LILLEBROR! INGEN FAR GÖRA ILLA MIN LILLEBROR! grät han. Sötaste, söta! Jag blev alldeles tårögd själv och till och med de två sköterskorna blev blanka i ögonen. Vår lilla storebror. Så full av kärlek.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Och jag gråter när jag läser... Söta!

Mikaela de Ville sa...

Söta! Vilken tur Oscar och Clara har med en sådan kärleksfull storebror.