2011-12-07

Tack!

Jag älskar mentaliteten här och tycker många människor jag träffar på är så fantastiskt vänliga. Men ibland blir jag ändå så positivt överraskad. Som idag.
Jag var och handlade i en stor mataffär och skulle köpa alla igredienter för att baka svenska pepparkakor. Snälla Marlene hade skrivit upp hela receptet på italienska så jag skulle hitta rätt och allt gick bra. Förutom den där melassen som skulle ersätta sirap. Jag hittade ingen och personalen som jag frågade trodde att det inte fanns. Nåja, inte mycket att göra åt det alltså. Jag fortsatte genom affären, köpte kryddor och tog kanske ytterligare tio minuter på mig innan jag kom fram till kassorna. Precis när jag skulle betala kommer en kvinna springande mot mig med en burk i handen. "Visst var det den här melassen ni letade efter?!" frågade hon och gav mig den. Ja, visst var det! Jag hade inte sett henne tidigare i affären, men tydligen hade hon hört när jag frågade efter den, hittat den på någon annan hylla, tagit med den hela vägen genom affären och letat upp mig. Underbara fantastiska människa! TACK!!

1 kommentar:

Marlene sa...

Underbart. Lycka till med degen!