2012-10-11

Skolmat

Just skolmat är nagonting som saknas här. Bara de barn vars bada föräldrar jobbar och ända inte kommer upp i en viss inkomstniva erbjuds att barnen far stanna kvar i skolan och äta där. Det är med andra ord inte särskilt manga. Vi andra hämtar hem barnen till lunch varje dag. Det leder naturligtvis till att manga turas om att ta hem kompisar pa lunch och idag är det Axel som ska ha med en kompis hem. I teorin är det ju en bra idé och i vilket fall som helst socialt och trevligt. Det är bara det där med att jag idag alltsa har fyra barn som ska äta lunch här hemma... Jag har liksom nog med mina egna. Men, okej da.
Sa nu väntar grönsaksstavar med dipp, pasta med köttfärssas, wienerschnitzel, chokladmousse och frukt. Hoppas lilla gästen är nöjd med det och att killarna far roligt.

2 kommentarer:

Marlene sa...

Det blir sà bra sà! Jag har turen att bara ha ett barn hemma dà det serveras mat pà dagis. Natalie har fràgat en tjejkompis till lunch pà fredag. Men inte màste man väl ha 4-rätters?? Hlälp! Vi som brukar micra gàrdagens rester :-)

Camilla Toniolo sa...

Tja, med tanke pa att det enda som slank ner var lite pasta, och det pa ungefär tre minuter, innan de bada rusade upp och stängde in sig i Axels rum... ....sa tror jag du klarar dig fint med att micra resterna fran dagen innan. :-)