2009-12-16

Förlossningsförberedelse...

Jag har haft ont i mina händer och handleder i ungefär en månads tid. Och efterssom vi har ärftlig artros i släkten och efterssom tyskarna dessutom går till läkare om de så bara får ett myggbett - och möjligen även efterssom jag är något hypokondrisk var jag hos ortopeden idag. Jodå, mina leder, senor, ligament (eller vad det nu kan tänkas heta på svenska) är inflammerade. Anledningen? Jo, kroppen förbereder sig för förlossning genom att luckra upp sig. Ni vet, foglossning och sådant. Det är ju bara det att det är HÄNDERNA som håller på att förbereda sig - och det sisådär ett halvår försent...
Läkaren uttryckte det så vackert; "Det finns både positiva och negativa effekter av hormoner." Nähä?
Nåja, det blir paus från klättringen ett tag och lite försiktigare rörelser överlag så blir det snart bättre.

Inga kommentarer: