2010-01-07

De senaste tio åren

Någon som jag inte träffat på väldigt länge frågade vad jag gjort de senaste tio åren. Inget särskilt, tänkte jag. Men sedan tänkte jag en gång till. Det har faktiskt varit tio fantastiska år. Helvete ibland, men klart mest himmel.
Här kommer det:

Firat milleniumskiftet i Göteborg med dåvarande sambo och gemensamma vänner. Jobbat som Exhibition Director på ExpoNova och ansvarat för Stockholm Marketing Week. Rest till HongKong, Indonesien, Thailand, Malaysia. Bytt till Saab och ansvarat för de internationella bilsalongerna runt om i världen. Rest till Detroit, Frankfurt, Amsterdam, Paris, London, Geneve och Detroit igen, Separerat. Sett allt i svart. Bytt jobb inom Saab och arbetat med sponsringsavtal, sports marketing och event marketing. Rest lika mycket, men bytt storstäderna mot skidorter. Gjort flying fox, lärt mig klättra, paddlat kajak. Träffat och lärt känna finaste vännerna som finns! Ramlat ihop på gatan i mitt livs enda (hoppas jag!) epilepsianfall och fått genomgå undersökningar för att leta hjärntumör. Lyckligtvis var jag alldeles frisk. Gjort ett nytt försök med förhållandet. Separerat igen. Sett allt ännu svartare. Rest med tåg genom Sydafrika och Swaziland. Levt singelliv. Rest till Egypten, Frankrike, Skottland, Österrike, England - Kirgistan. Träffat Marco. Hört till de 3000 som blev uppsagda från Saab. Haft mitt livs roligaste sommar med multisport i Frankrike, surfning på Korsika, mountainbike i Dolomiterna, fina vänner och ny kärlek. Flyttat till München efter att ha träffat Marco tre gånger... Pluggat tyska. Lärt mig åka skidor offpist. Rest till Usa, Canada, Italien, Österrike, La Palma. Haft en alpstuga mitt på ett berg med utedass och vedeldad spis. Startat eget företag inom marknadsföring. Slitit hårt för lite pengar men lärt mig mycket tyska på kuppen. Korsat Island på cykel och förlovat mig där. Tillbringat en månad på Kuba. Cyklat uppför och nerför väldans många berg. Gift mig borgeligt i München och kyrkligt med 80 gäster vid Gardasjön (med samma man, ja). Bröllopsrest till Sardinien. Varit på bröllop i Italien och Indien. Flyttat från München till ett 300 år gammalt hus utanför stan. Kräkts mig igenom en hel graviditet. Konstant. Verkligen konstant. Verkligen, verkligen konstant. Fått underbara Axel. Svävat på rosa moln och njutit babylycka. Malta, Italien, Tjeckien, Canada. Blivit faster. Flyttat till Reichersbeuern. Italien, italien, italien. Levt småbarnsliv. Viiiilat mig genom en graviditet pga preklampsie. Sjukhusvistelser och konstanta läkarkontroller. Fått underbara Clara. Svävat på rosa moln och njutit babylycka igen. Köpt hus i Lugano.

7 kommentarer:

Ulle sa...

Du är härlig! Inte dåligt - på 10år! Kram

Mikaela de Ville sa...

Herregud vad du gjort! Och vad spännande det mesta låter! Vill ju sitta ner och fråga tusen frågor ju!

Vicky sa...

Fantastiskt. Och nu fortsätter livsresan till Italien (ja, eller Schweiz). Spännande!

Helena Corbé sa...

Vilket facit! Det har onekligen hänt en del på 10 år. Tänk vad mycket du har att se fram emot och glädjas över nästkommande 10 år!

ida sa...

wow! vad häftigt! vad kul att du är så sportig, blev väldigt nyfiken på cyklingen.. är det road bike eller mountain bike?

Camilla Toniolo sa...

Ida, det var nästan bara mountainbike. Marco är fotograf med cyckling som specialområde, så för att rättfärdiga att jag skulle följa med på resorna fick jag bli "modell". Hans bilder finns på www.marcotoniolo.com.

ida sa...

jag såg nu! helt fantastiska bilder.. complimenti till det och era jättesöta barn!