2009-10-03

En liten manick


Nu har jag fått den här lilla manicken - en stegräknare. Tydligen ska man gå minst 10.000 steg om dagen för att vara sund och hälsosam. (Undrar vem som bestämt det?) Igår var första dagen och jag kom upp i 9753 steg. Intressant va? Efterssom vi bor på landet och har minst 5-10 km vart vi än ska är det ju rätt omöjligt att "gå istället för att ta bilen" eller "gå av bussen en hållplats tidigare" eller andra klämkäcka tips. Man måste alltså ta sig för något för att komma upp i antalet steg. "Vardagsgåendet" räcker inte. Men om jag promenerar sisådär 45 minuter om dagen lär jag nog hamna runt 10.000 steg. Nu har jag ju inte alltid möjlighet att ta en rask 45-miuterspromenad varje dag. Med Axel vore det projektet rätt omöjligt. Så istället för 10.000 steg/dag får jag sikta på 70.000 steg i veckan. Långpromenader när han är på dagis alltså.

Och jag lovar att inte redovisa mitt dagliga antal steg här...

Inga kommentarer: