2009-10-19

Snett huvud!

Clara har snett huvud! Jag har anat det tidigare, men idag kände jag efter ordentligt och det är JÄTTESNETT! Hon är helt platt bak på höger sida och har en utbuktning bak på vänster sida. Jag blev livrädd och började med en gång fundera över hjärnans utveckling och veckning. Såg min lilla söta tjej med gigantiskt ballonghuvud framför mig. Ringde till barnläkaren (ja, jag erkänner, lite hysteriskt), men han var inte där idag. Googlade på "huvudet växer ojämnt" och vågade knappt läsa sökresultaten. Tog slutligen mod till mig och läste ett par artiklar om barn som alltid ligger med huvudet åt ena sidan och blir platta eller sneda. Kanske kan man använder en hjälm ett par månader och sedan är det normalt igen. Kanske kan det forma sig riktigt ändå. Kanske är de stela i nackmuskeln och behöver bara gå till en osteopat för att de ska börja vända huvudet åt båda hållen igen.
Ja, ja... Jg tror jag är nojjigare med Clara än vad jag var med Axel. Men i morgon ringer jag ialla fall barnläkaren igen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Brukar bara vara att vrida huvudet på andra sidan när hon har somnat så går det över av sig själv.
(och du, om man inte vill bli hysterisk alldeles ensam så finns det en kirurg här hemma som är ruggigt bra på just skallar och dessas innehåll...) :-)