2009-10-29

Håravfall

Glamoursvallet från graviditeten är nu ett minne blott. Det stora efter-graviditet-håravfallet har börjat. Det är hår ÖVERALLT! På mig, på barnen, i sängen, i bilen, på golvet... Ö V E R A L L T. När jag ser vilka mängder som lossnar när jag tvättar håret, borstar det, tar ut en snodd eller bara rör vid det är det förvånande att jag fortfarande har något kvar.
Efter graviditeten med Axel skrattade frisören åt mig lååång tid efter - inte minst när allt började växa ut igen - i utspridda testar! Så jag vet vad som väntar. Tyvärr.

5 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Nej men hjälp, vad är det du säger?
Plötsligt förstår jag dom som ammar sina tolvåringar, haha!

Camilla Toniolo sa...

Nej, håravfallet har inte med amningen att göra. Fast fortsätt du i tolv ändå! ;-) Under graviditeten tappar man ju inget hår och efter graviditeten tappar man allt som man tidigare inte tappat. Massor alltså!

Anonym sa...

Stackare, visst är det hemskt. Både jobbigt och äckligt och deppigt.
Mitt avfall har avstannat nu, men glöm inte proppa i dig vitaminer och öljäst tabletter. Det hjälper faktiskt! Jag äter Selen som innehåller massa B vitaminer.

Anonym sa...

Glömde skriva mitt namn... Elin

Mikaela de Ville sa...

Men usch... det visste inte jag. Vad kul jag har att vänta då...