2009-10-15

Gårdagen

När vi vaknade hade första snön kommit. "Det är VINTER idag!" ropade Axel glatt. Yes. Vinter. Det betyder vinterkläder. Det hade jag inte riktigt räknat med. Vi hade ju nästan 30 grader för en vecka sedan och då var det plaskpoolen i trädgården som var mest intressant. Men nu var det dags för fleece, vinterjackor, vinterbyxor, stövlar, mössor, vantar, overall, kängor osv....





Axel var på sitt dagis på förmiddagen och de hade naturligtvis lekt i snön och haft kul. Det var dagens första par dyngsura vantar.

Själv satte jag mig på ett litet café i Bad Tölz. Clara myste i vagnen så jag kunde i lugn och ro dricka varm choklad och äta små lyxpraliner, läsa inredningstidningar och sticka på min kjol. Lyx!!!





På eftermiddagen åkte vi till Lenggries och träffade Dani, Finn och Jonna. Där gick nästa par vantar. Undrar hur många man behöver om man inte äger ett torkskåp och barnet är på utomhusdagis? Kul hade de ialla fall, men i fortsättningen får jag nog ta med termos med varm choklad, extra mellanmål, extra vantar och regnskydd mot snöfallen. Det är verkligen vinter nu.








2 kommentarer:

Gunilla sa...

Oj vad du skriver här! Kul!

Galonvantar is tha thing!http://www.abeko.se/content?page=54

Mikaela de Ville sa...

Vinter ja. Uschianimej. Avskyr det. Fast det ser förstås rätt härligt ut när Axel lajjar runt där. Men jag föredrar nog dina aktiviteter. Sitta inne, äta choklad och titta ut på eländet.
Men sticka kjol?! Nu får du berätta mer! Jag blir impad redan vid "sticka", men kjol? Den har ju former. Jag skulle med nöd och näppe kunna få ihop en halsduk, men det är även det ytterst tveksamt...
Ha en fin helg!