2010-04-24

Gnäll?

Jag läste på Ulrika Gabriels blogg att hon har ett inte-gnälla-arband och att hon ska var gnällfri 21 dagar.
Min första reaktion var "Det hade jag klarat utan problem!" Jag gnäller aldrig utan påtalar bara VIKTIGA saker. Tror jag... ;-) Kanske skulle testa. Fast vad som är gnäll måste ju definieras. Är det gnäll när jag säger åt Marco och Axel vad de bör göra och inte göra i olika situationer? Som att åka och handla, byta en blöja osv (till Marco) och inte gå ut utan skor, inte klättra på sin lillasyster osv (till Axel). Är det gnäll tro? För i så fall är jag chanslös. 21 MINUTER kanske jag fixar i så fall! Fast jag föredrar nog att kalla det "management". ;-)
Hade ni fixat det?

3 kommentarer:

Vicky sa...

Det är nod en definitionsfråga vad gränsen för gnäll går. En sak är säker och det är att min fem-åring inte klarar många minuter i sträck utan gnäll - och då är det den sortens gnäll som förändrar röst och tonläge så man inte orkar lyssna längre än 5 sek innan man själv exploderar.

Mikaela de Ville sa...

No way, José! Jag tvivlar på att jag skulle greja ens 21 minuter, haha! Möjligtvis om jag är ensam hemma, men knappt då! :o)

K-L sa...

Jag tänker varje dag att den här dagen ska bli en glad och gnällfri dag. Tyvärr händer det för det mesta något på vägen som gör att hela familjen blir till en gnällig oformlig massa. Stora sonen gnäller på mellansonen, mellansonen gnäller på allt, minstingen gnäller för att hon inte får som hon vill, jag gnäller på maken för att han inte kan få dem att sluta gnälla ... Men jag försöker, varje dag.