2010-04-04

Påsk

Påsk
Påsk blev en lugn föreställning i år. Inga vilda italienska släktingar den här gången alltsa. Jag får väl betona att de italienska släktingarna är underbara, fantastiska, rara och snälla på alla sätt – men med ljudvolymen och intensiteten brukar jag och min indiske svåger slokna efter några timmar. Vi är veklingar helt enkelt.
I år är vi i Peschiera del Garda UTAN släktingar. Bara jag, Marco, Axel och Clara. Det är jätteskönt! Vi har en gnutta påskpynt, Axel fick leta efter svenskt påskägg och present fran påskharen på påskafton och vi öppnade det italienska jättechokladägget på paskdagen. I övrigt har vi lekt på lekplats, kastat stenar i sjön, varit en sväng i Verona, shoppat massa böcker till Axel, ätit glass och bara haft det skönt i vårvärmen. Sa ska påsk vara!

3 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha, jag förstår vad du menar!! Spanska släktingar är inte mindre högljudda och min tyska svägerska och jag var ganska trötta efter en veckas intensivt jul- och nyårsfirande!!
Peschiera, där har jag varit på italienskt-irländskt bröllop och efteråt också, min irländska kompis bor där!! Så fint, hoppas kunna hälsa på snart igen.

Camilla Toniolo sa...

:-) Jag har också varit på bröllop i Peschiera. Mitt eget! :-D Kommer du till de trakterna får du säga till så kanske vi kan ses?

Petchie75 sa...

Vad kul att du gifte dig i Peschiera! Jag säger till om jag kommer till Italien, och även till Schweiz där jag ju bott 2 ggr och har en gammal släkting som bor mellan Lausanne och Vevey. Inte riktigt dina framtida trakter dock.