2010-04-19

Udda intresse?

Maria skrev om sitt udda intresse. Något ovanligt. Och jag erkänner. Jag är också konstig. Jag drömmer våta drömmar (nåja, lätt överdrift kanske) om www.forvara.se just nu. De har nämligen plastpåsar i alla möjliga former och storlekar där man kan vaccumförpacka sina saker. Tänk liksom att kunna vaccumförpacka alla vinterjackor och inte släppa ut dem förrän nästa vinter! Eller vaccumförpacka sina kläder innan man stoppar ner dem i resväskan så det får plats mycket mer! Eller alla babykläder som man bara inte KAN slänga, men troligen aldrig kommer använda igen. Ahhh....

4 kommentarer:

Vicky sa...

Jag upptäckte dem när jag kom till italien. Här finns de i varenda affär. Nu är jag lite sugen på en låda med inbyggd vaccumpåse för lite snyggare förvaring :)

Tyvärr är min gamla vanliga dammsugare sönder och så först måste jag dock skaffa en ny...

Maria sa...

Åh en sån underbar sida! Tänk att jag inte har sett den tidigare. Nu är den inlagd på favoriter så jag kan gå dit ofta;)

Camilla Toniolo sa...

Vicky - Aha, da kanske jag ska passa pa att köpa där istället för i Sverige. Lite smidigare och troligen billigare ocksa da.

Maria - Visst är den! Och plötsligt vill man FÖRVARA och RENSA överallt. ;-)

Petchie75 sa...

Ha ha, sådana har vi en masse - köpte på oss inför flytten från Puerto Rico och snacka om att vi vacuumförpackade till max. Det var kudden, täcken, lakan, badlakan, kläder - allt förpackades i SpaceBags, inte så mycket för att inte ta för mycket plats utan för att det håller fukt, unken lukt mm borta (vi vet ju inte när vi får flyttlasset levererat, speciellt som vi inte har ngnstans att bo i Bryssel än). Hoppas att du får tag på några till er, de är verkligen en superbra uppfinning!