2010-03-09

Ibland ska man ha tur

Jag stod vid skötbordet och bytte blöja på Clara. Två meter därifrån började Axel hoppa i sängen och i handen höll han två spjälor som vi tagit bort från spjälsängen. Det såg livsfarligt ut och han slutade inte när jag sa till honom. Efter en snabb blick på Clara slängde jag mig mot sängen, slet pinnarna ur handen på Axel, ser att Clara just böjer sig frammåt och trillar nerför skötbordet och hinner precis fånga henne i fallet innan hon ramlar i golvet. Två olyckor avvärjda inom loppet av ett par sekunder alltså. Ibland ska man ha tur!

3 kommentarer:

Vicky sa...

Pust. Jag känner den hemska magkänslan... Vilken tur att det slutade bra med båda två!

Camilla Toniolo sa...

Ja, ibland har man nog en skyddsängel som hjälper till. Men man hör ju den förmanande rösten i bakhuvudet; "Aldrig lämna ett barn på skötbordet! Aldrig lämna ett barn på skötbordet! Aldrig..."

Emmama sa...

Himla gullegrisar! Kunde de inte varit lite schyssta och bara vaaaaarit! ;)