2010-03-05

Kasperdockor

Axel älskar att leka med kasperdockorna på sitt dagis. Helst med krokodilen. Fröknarna har berättat att han pratar mycket mer tyska när han får prata "genom" en figur, så de uppmuntrar honom och tar med dem varje gång. Nu vill han inte längre gå hem utan bara stanna och leka med krokodilen, vargen, igelkotten och de andra figurerna. Jag har nu beställt ett par kasperdockor hem också, men det dröjer ju evigheter, med Axels tidsuppfattning, innan de kommer. Så vad gör en god mor? Syr egna kasperdockor. Vet ni hur man gör? Inte jag heller. Mina sykunskaper är dessutom på ytterst låg nivå rent generellt. Det är min ursäkt. Idag fick jag ialla fall, med Axels goda hjälp, knåpat ihop en prins och ett lejon. Fantastiska skapelser, eller hur!? Jag tänkte starta eget företag och börja sälja dem över nätet. Vad tror ni om sisådär 795 kr/st? Jag menar, de är ju ändå handgjorda!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag är mäkta imponerad! Självklart ska du satsa på detta (om du nu orkar göra fler), du kan få gästspela i min shop;)

Camilla Toniolo sa...

Haha! Rara Maria! :-) Men jag tror världen klarar sig bättre utan mina "konstverk".