2010-03-21

Loppmarknad

Jag har varit på mitt livs första loppmarknad nu på morgonen. Det var helt galet! Trots att det regnade och var tidig söndagsmorgon var det MASSOR av folk och det var svårt att få parkering.
Axel hittade två smurfar som gjorde honom lycklig och jag hittade något som jag alltid velat ha. Nämligen ett gammalt järnunderrede till symaskin. Ni vet, så där stort, tungt, svart som man antingen kan lägga en marmorplatta på och ha i trädgården eller en träplatta och ha inomhus. Underbart! Måste bara fundera på var jag ska ha det. Jag har lust att inreda nya huset i lite gammal stil, men huset är ju helt modernt så jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det. Fast vem vet, det kanske blir jättebra så. Lycklig över mitt symaskinställ är jag ialla fall!

En gammal tant kom förresten förbi och stirrade förvånat på mig när jag höll på att betala. Hon kunde inte fatta varför jag skulle köpa ett så gammalt symaskinsbord när det finns nya och mycket bättre. Jag lät henne leva i ovisshet. Tror inte hon förstått charmen ändå. ;-)

3 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Haha, roligt med tanten!
Klart du ska ha gammalt som väger upp det moderna huset, tror den kontrasten blir kanonfin!
Vad jag undrar mest är HUR du kunnat undvika något så fantastiskt som loppisar så länge?! Är du galen människa? Haha! Är ju det roligaste som finns. När vi åker till en ny stad är det första jag gör att ta reda på var det finns en marknad!
Kram på dig!

Annina sa...

Grattis, vad fint! Jag och min mamma höll på att köpa en sån gammal symaskin för 200 kronor på en auktion i Norrlandsskogarna för typ 25 år sedan... av någon anledning ändrade vi oss i sista sekunden och vi ångrar oss fortfarande!

Camilla Toniolo sa...

Mikaela - Ja, du. Det är en bra fråga. Fast det var nog så att i mitt hem i Sverige bodde jag i ett gammalt hus med högt i tack och stuckatur så där hade jag valt moderna möbler för kontrasten. Nu blir det tvärtom och då blir loppmarknader plötsligt intressant.

Annina - Skit också när man väljer "fel" i en sådan situation och ångrar sig efteråt. Men de finns nog fortfarande att få tag på i Sverige. Jag har åtminstone en kompis som köpte en för något år sedan. Ni får leta.