2010-03-24

Sommarvärme!

Vi har haft 20 grader varmt här de senaste dagarna! Underbart! Solen skiner, himlen är blå, snön ligger kvar på bergen, ängarna är gröna och trädgårdarna börjar blomma. Här ser ut som på bilden i min headline alltså. Sagolikt vackert!

Idag gick jag en runda på stan med Clara medan Axel var på dagis. Vi var i en tapetaffär och letade efter tapeter till barnrummen. Det är snedtak där så jag tror vi behöver randiga tapeter på två väggar i vardera rummet för att ge intryck av högre väggar. Tapetproverna fanns dock inte inne utan jag får gå tillbaka på fredag. Sedan gick jag och satte mig på ett café nere vid Isar och beställde bruschetta. Jag övervägde länge med mig själv om jag skulle ta ett glas prosecco till, men svensken i mig vann (Som svensk dricker man inte alkohol på förmiddagen. Som svensk dricker man inte alkohol i sin ensamhet. Som svensk dricker man inte alkohol som mamma till en liten bebis i barnvagn. Och som svensk dricker man definitivt inte alkohol om man ska köra bil någon timma senare.) så det blev vatten istället. Men nästa gång ska jag låtsas att jag har någon annan nationalitet och beställa in lite bubbel. :-)

På eftermiddagen var vi återigen i Tölz med filt och picknick vid en lekplats nere vid Isar. Axel och Finn lekte, cyklade och kastade stenar i floden. Jonna och Clara rullade runt på filten och jag och Dani fick tid att prata om vad som hänt sedan senast. Skön dag helt enkelt!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Klart du ska beställa in prosecco! Visst känns det väl som svenskar är lite väl pretto ibland?
Vädret hos er låter underbart och jag är ordentligt avundsjuk ;)

Mikaela de Ville sa...

Haha, heja dig! Alkohol på förmiddagen är det som sagt fler som är sugna på! :)

Annina sa...

Jag röstar för prosecco (otippat va?)! Det är de små lyxen som är de allra lyxigaste! :o)

Vicky sa...

det är mycket bestyr att flytt. Jobbigt och roligt på samma gång!