2009-09-06

Mat

Mycket handlar om mat de här dagarna. Så här såg gårdagen ut: Chokladcroissant och persikojuice till frukost. Svärmors milanese, tomater, sallad, goda ostar och frukt till lunch. Spaghetti di vongole (Gud. Så. Gott.) med ännu fler goda ostar och frukt till kvällsmat. Därefter en kvällspromenad som förgylldes med krokantglass och hasselnötsglass. Sedan, jag skäms nästan för att erkänna det, var jag hungrig igen. Jag gick tom in och kikade i en smågodisbutik, men Marco vägrade följa med in och efterssom det var han som hade plånboken med sig fick jag snällt gå ut igen och tröstäta lite mer frukt hemma.
Dagen idag började jag med att smyglänsa kylskapet på ostar (det fanns lite kvar), prosciutto, yoghurt, juice, kaffe och melon innan vi gick till stranden. Till lunch blev det kycklingwok med ris (ehrm… och ost och frukt så klart) och till kvällsmat polpetter (med… gissa vad?). En och annan granita och lemon soda har visst ocksa slunkit ner. Och någon pizza. Och ännu någon glass...
Just nu är jag relativt mätt. Men jag fattar inte varför jag alltid blir vrålhungrig när vi är hos mina svärföräldrar. Det är ALLTID jag som äter mest. Och jag äter betydligt mer än jag någonsin gör hemma. Egentligen hade jag kunnat äta nästan dubbelt så stora portioner, men till slut brukar jag skämmas. Jag har genom åren skyllt på graviditet, amning och graviditet och amning igen. Men det har ju faktiskt funnits perioder som jag varken har varit gravid eller ammat, så jag tror de har genomskådat mig.

1 kommentar:

Mikaela de Ville sa...

Men åh vad hungrig jag blev! Å så sugen på persikojuice. Undras om det finns att få tag på i Sverige.