2009-09-11

Resa eller inte resa?

Jag och Clara ska pa tjejhelg i Oslo om nagra veckor. Men jag tvekar. Är det verkligen klokt att resa med en tremanaders bebis i svininfluensatiderß Bör jag verkligen utsätta henne för flygplatserna och flygplanen, eller är det bättre att avsta?
Jag vill väldigt gärna träffa mina allra finaste vänner som jag ser alltför sällan, men är det värt risken?
A ena sidan är risken kanske inte sa stor. Fast den är ju större om jag reser än om jag stannar hemma. Men vi kanske blir sjuka ända. Eller kanske inte om vi hinner vaccinera oss först. Men smittan sprids tydligen langsammare än väntat och ytterst fa dör. Men nagra gör det. Och tydligen är 25% av dem helt utan bakomliggande sjukdomar. Kanske är jag urfanig som ens överväger att avsta? Men om det finns den allra minsta risk att Clara blir allvarligt sjuk för att jag reser är det ju inte värt det.
Arghghghgh! Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?

3 kommentarer:

Mikaela de Ville sa...

Ja fy vad svårt. Vi har också planerat att flyga, visserligen inte förrän runt nyår, men jag har samma tankar som du. Tänk om...
Har tyvärr inget bra att säga till hjälp...

Ulrika Idh sa...

Jag är ju superhönsig, så du kanske inte ska lyssna på mig...men jag hade nog stannat hemma...Massa kramar

Anonym sa...

Vi har samma dilemma. Dop i norge i november. Men vi har bestämt oss för att inte åka. Inte värt risken, för man blir ju nästan alltid sjuk/förkyld på flyg, så vi vill inte chansa, för såååå viktigt är det inte för vår del. Du kan ju träffa dom senare, eller hur? Speciellt om ditt BT är knas också. kram /ElinP