2009-09-21

Träning

Nu är det faktiskt dags att komma igång igen. Innan jag blev gravid med Axel vägde jag 58-60 kg. Efter Axel hamnade jag på 62. Just nu väger jag 65. Dags att göra något åt det. Och idag har jag börjat. Här går man på "Rückbildungsgymnastik" dvs "tillbakabildande gymnastik" efter graviditeten och idag var första gången. Inte känndes det särskilt jobbigt, utom ett par övningar som kändes i höfterna. Men det trappas nog upp så sakteliga och tydligen är det viktigt med lugn start.
Det var första steget.

Andra steget blir att fatta det svåra beslutet om att avstå onödigt socker. Godis, kakor och läsk stryks härmed ur min kostcirkel. Nu. Utan att göra undantag för det som är kvar av kalastårtorna. Tror jag.

Tredje steget är att köpa träningskort. Men efterssom jag ska klara av min rückbildungsgymnastik först bör jag väl avvakta. Eller eventuellt börja på pilates som tydlligen är bra för bäckenbotten. Nåja, jag kan ju informera mig om vilket gym jag ska välja och vad det kostar ialla fall.

Första delmålet är 62 kg. Andra delmålet är 60 kg. Sedan får vi se. Kanske räcker det så, kanske ska jag ner till 58 igen. Har ni några bra förslag på belöning när jag når mina mål? För belönas måååste man ju!

Förutom att det blir snyggare med några kilon färre och att det ska blir skönt att känna sig stark i kroppen igen, så när jag en förhoppning om att det kanske hjälper mitt blodtryck på plats igen. Och med den tanken beslutar jag mig härmed även att avstå kaffe framöver. Eller, koffeinfritt kan jag ju få dricka. Men inget annat.

Så. Beslut fattat. Nu får ni peppa mig så jag kommer ut på promenader och rör ordentligt på mig.

2 kommentarer:

Anna sa...

Heja heja..jag vet att du fixar det.

kram Anna

Ulrika Idh sa...

Bra tjejen! Jag kämpar på jag också, Pilates är inte dumt alls faktiskt! Kram U