2010-02-16

Jag. Är. Helt. Slut.

Tänk er en influensa. Lägg till en rejäl baksmälla. Spring sedan rakt in i en betongvägg. Så känner jag mig nu.
Vad jag har gjort? Jag har, i sann OS-anda, åkt längdskidor idag. 17 km. SJUTTON KILOMETER! Charlotte Kalla åkte bara tio! Bah... Jaaa, hon var visserligen aningen snabbare, men jag åkte LÄNGRE! Det ni! Det är ju ändå det som det handlar om. LÄNGDskidåkning.
Undrar hur hennes kropp känns idag. Annorlunda än min antagligen. Men vet ni vad? Jag hade sol, blå himmel, vackra berg och picknick halvvägs. Hon hade regn, stress och fick säkerligen ingen varm choklad. Jo, en guldmedalj fick hon visst. Men ändå, vad är väl en guldmedalj mot picknick med alpblick i gnistrande solsken?!?! Va?!?

3 kommentarer:

ida sa...

imponerande!

Vicky sa...

Vad härligt med all skidåkning. Även om 17 km låter i längsta laget :)

Och du, tack snälla för utmärkelsen! Jag fick den av någon annan för ett tag sedan och det har inte blivit av att jag lagt upp den på min blogg - men nu när jag fått den igen ska jag verkligen försöka ta tag i det!

Sofia sa...

Låter fullkomligt underbart! Jag är avis. Make och hans två yngsta drar till St Anton på lördag. Avis på det med...