2010-02-05

Lovefilm

Ni känner väl till Lovefilm? Om inte så borde ni! Det är inte någon klubb med Harlekinliknande filmer som namnet antyder. Det är filmuthyrning med ett enormt utbud filmer där man, till ett fast pris, får låna så många man vill. Så här fungerar det:
Du går in på deras site och anmäler dig. Sedan väljer du ut filmer till din lista och därefter skickas första filmen till dig. Nästa dag har du den i brevlådan. När du sett filmen stoppar du ner den i samma kuvert som den kom i och lägger på lådan - utan frimärke och utan att behöva skriva adress. Vips, så har du en ny film två dagar senare. Det innebär att man kan få en ny film var tredje dag om man vill. Det finns ingen begränsad tid hur länge man får behålla en film så man väljer själv hur ofta man vill se en ny. Visst är det praktiskt! Och rätt billigt - beroende på hur mycket du väljer att utnyttja det.
Lovefilm finns i många europeiska länder (bla Tyskland och Sverige), men tyvärr inte i Italien och Schweiz. Italien har kanske ingen tillräckligt tillförlitlig postgång för att det ska fungera, men varför det inte finns i Schweiz vet jag inte.
Testa om ni har lust. http://www.lovefilm.se

4 kommentarer:

Marica sa...

Hej hej vill bara lämna lite spår efter mig när jag smyger runt här och läser din blogg :)

Marica sa...

Hej!
Har du läst Marika utomjordings blogg, hon är en svensk ingift i Italien och har funderingar kring det här med språk. Henne hittar du nog t.ex bland kommentarerna i min blogg. Hm kom bara att tänka på henne när jag läser i din blogg.

Vera sa...

Jag kör med den gamla varianten än - alltså: går in på nåt ställe där de hyr ut film, väljer och går hem och ser den. :)

Emmama sa...

Jag har precis gått med och kollade på min första film "Rachel getting married" i förrgår, gillar det redan! Kram!