2010-02-14

Skidåkning och ungjävlar

Det blev en dag i skidbacken igen. Axel kan nu svänga och klarar barnbacken på egen hand. Dags att ge sig på stora backen och släplift med andra ord. Han var lyrisk och ville inte sluta.





Medan Marco och Axel åkte skidor passade jag på att bete mig riktigt tyskt. Jag skällde ut två ungjävlar, hytte med näven och var nog tillräckligt hotfull för att ge en och annan mardröm. Varför? Jo, ungjävlarna åkte däck nerför barnbacken och körde rakt in i barnvagnen där Clara låg. Inte en gång, utan två! Ungjävlar! (Hade jag skrivit det redan?) I efterhand visade det sig visserligen att den plats jag ställt barnvagnen på (med en skyddande snövall på ena sidan och plank på andra) tydligen var rodelbanans slutstation. Nåja, bor man i Tyskland så gör man. Här hugger man först, så hårt man kan, och tänker eventuellt senare. Ber om ursäkt gör man inte. Erkänner att man gjort fel finns inte på kartan. Och ungjävlarna körde faktiskt på vagnen med en sovande baby! Tänk om den hade vält! Ungjävlar!!!

Inga kommentarer: