2010-02-11

Utmärkt



Jag fick fina utmärkelsen av Mikaela och är nu utmanad att berätta sju saker om mig själv och sedan utmärka och utmana sju andra bloggare till det samma.

Här kommer det:
1. Jag är en fena på att sälja. Vad som helst. Jag har bla sålt söndagstidningen, jultidningar, fröpåsar, böcker, kondomer, godis, sportkläder, reklam, mässdeltagande, barnkläder, bilar, idéer och luftslott. De sistnämnda var onekligen roligast.

2. Jag drev min första reklamkampanj när jag som 16-åring sommarjobbade på en campingplats i Lysekil: "Sugen på något gott? Kondomer med smak - 15 kronor". Jodå, de sålde slut. ;-)

3. När jag var liten (och hjärntvättad av Montessori-pedagogiken) var drömyrket hotellstäderska. Tänk att ha så många rum att städa! Underbart! Senare ville jag hellre bli veterinär.

4. Jag hade 100% rätt på Facebooks DirtyDancingquiz och har således sett den filmen alldeles för många gånger.

5. Min headhunter ansåg att jag borde platsa i Mensa och uppmanade mig att göra intagningsprovet. Det gjorde jag inte, men jag lever fortfarande på att han trodde att jag är hyfsat intelligent.

6. Jag kuggade på första körkortsuppkörningen för jag körde i en vattenpöl och stänkte ner en man på trottoaren.

7. Jag lagar en svamprisotto som tom italienarna i familjen jublar över.


Utmaningen går vidare till Annina Torino, Emmama i Skottland, Utlandsmamman Vicky, Anna på Stall Levegård, trebarnsmamman Ulrika, Sofia och Maria.

2 kommentarer:

Petchie75 sa...

Kul att lära känna dig lite bättre! Jag har också fått det priset men har inte kommit på 7 saker om mig själv än ;-)
Jag har varit hotellstäderska, och nej, det var / är inte drömyrket :D
Trevlig helg!

Annina sa...

Tack snälla så roligt! Jag är så glad att du gillar min blog och det är roligt att läsa din!
Kram kram